Edendada tervislikku ja keskkonnateadlikku toitumist, samuti õppida toitu kasvatama ja toidu saamiseks tehtavat tööd väärtustama.
Toidu teema seondub mitmete teiste Rohelise kooli programmi teemadega: energia, elurikkus, vesi, jäätmed, globaalne kodakondsus jt. Selle teema valimisel tuleks koostööd teha haridusasutuse toitlustajaga, koolis ka mitmete õppeainete õpetajate, aga ka koolipsühholoogiga.
Lasteaias võiks teemat käsitleda eelkõige toidu kasvatamise, mitmekesise toidu vajalikkuse selgitamise ja toidujäätmete hulga vähendamise võtmes. Lapsed peaksid õppima toidutaimi kasvatama ja selleks komposti tegema. Nii mõnelegi võivad teadmised, kuidas seemnest, sibulatest, mugulatest või tütartaimedest uusi taimi kasvatada, ning kuidas toidujäätmetest muld saab, olla tõeline uudis ja tulevases elus hädavajalik oskus.
Toidu teema käsitlemine annab rohkesti võimalusi erinevate loovtööde või uurimistööde tegemiseks. Näiteks kui koolil on peenrakastid, võiks mõni põhikooli õpilane valida oma loovtöö teemaks toidutaimede kasvatamiseks vajaliku veekulu hindamise. Tuleks jälgida, kui palju sajab kasvuperioodil vihma ning kui palju kasutati vett kastmiseks. Kui peenrakasti pindala on teada, saab ümber arvutada veevajaduse näiteks ühel hektaril sama kultuuri kasvatamiseks. Kirjandusest leiab andmeid, kas selle taime kasvatamine võrreldes teistega nõuab palju vett, samuti muud seonduvat. Mööda ei saa minna ka toidu keskkonnamõjust.
Gümnaasiumi või kutsekooli õpilased saavad teha uurimistöid, võrreldes näiteks kooli kahe nädala menüü tervislikkust ja keskkonnamõju.