Rohetiim on Rohelise kooli programmi eestvedaja õppeasutuses.
Rohetiim vastutab, et igal õppeaastal oleks 7 sammu edukalt läbitud.
Rohetiim tagab, et lapsed, õpilased, õpetajad, töötajad, juhtkond ning kogukond oleksid kaasatud programmi tegevustesse.
9 PÕHIMÕTET:
Oskused, mida õpilased Rohetiimis arendavad: juhtimisoskus, kuulamisoskus, teistega arvestamine ja koostöö tegemise oskus, eriarvamuste austamine ja läbirääkimisoskused.
Teadmised, mida muutustejuhtijad Rohetiimis omandavad: ringmajandusmudel, süsteemne mõtlemine, keskkonnahariduse terminoloogia ja metodoloogia, kohalik ja rahvusvaheline koostöö, uurimustöö, projektijuhtimine, innovatsiooni juhtimine keskonnahariduse valdkonnas.
Keskkonnaanalüüsi käigus toimub õppeasutuse jätkusuutlikkuse hindamine. Selles protsessis analüüsitakse Rohelise kooli programmi erinevaid valdkondi, mida on kokku kaksteist, et kaardistada hetkeolukord. Keskkonnaanalüüsi juhib rohetiim ja analüüsi tulemusel saadakse sisend tegevuskava koostamiseks.
8 PÕHIMÕTET:
Küsimustik Google Formsi.
Ressursikulude analüüs ressursikulu analüüsist siit.
Keskkonnaanalüüsi juhend:
Juhised keskkonnaülevaatuse korraldamiseks lasteaedades
Juhised keskkonnaülevaatuse korraldamiseks koolide
Keskkonna analüüsi läbiviimine arendab õpilastes probleemide märkamise ja lahendamise oskust ning protsesside juhtimise ja analüüsioskust.
5 PÕHIMÕTET:
3 PÕHIMÕTET:
Rohelise kooli programmi keskkonnahariduslikud seminarid ja koolitused toetavad õpetajaid muutuste juhtimise protsessis.
7 PÕHIMÕTET:
Tutvustav tekst: Rohelise kooli programm on ülemaailmne ja selles osaleb ligi 50 000 õppeasutust 75 riigist. Täpsemalt saab uurida FEE Eco-Schools Global kodulehelt. Programmi tegevusi koordineerib Eestis Tartu loodusmaja. Liitunud õppeasutuste ja programmi kohta saab täpsemalt lugeda siit. Programm toob keskkonnahoidliku mõtteviisi õppeasutuse tegemistesse süsteemselt ja terviklikult, aidates lastel ja noortel kujuneda jätkusuutlikult mõtlevateks keskkonnateadlikeks inimesteks. Meie õppeasutus liitus programmiga //… lisage siia aeg, millal liitusite; kui olete juba keskkonnamärgise Roheline lipp omanik, siis andke ka sellest siin teada, nt Eduka programmis osalemise ja süsteemse keskkonnaharidusliku tegevuse kinnituseks omistati 2024. a juunis meie õppeasutusele keskkonnamärgis Roheline lipp. Rohelipu kasutusõigust tuleb kahe aasta pärast uuendada. (LINGID UUENDADA nt. Tartu Loodusmaja, siit)
Kodulehelt või Rohelise kooli blogis peab olema leitav:
5 PÕHIMÕTET:
3 PÕHIMÕTET:
AJAKAVA - Rohelise kooli programm ei anna ette ühtset ajakava ja sammude elluviimine sõltub ka liitumise ajast. Esimese kuu jooksul peale Rohetiimi moodustamist peaks toimuma koosolek ning õppeasutuse sisene teavitamine programmiga liitumisest. 2-3 kuu on keskkonnaanalüüsi ettevalmistamine ja läbiviimine, millele järgneb tegevuskava koostamine 3-4 kuul. Valitud rohekooli teemasid tuleb õppekavaga siduma hakata kohe peale teemade valimist. Mõnedes õppeasutustes viiakse keskkonnaanalüüs läbi kohe kooliaasta alguses ja tulemuste põhjal täpsustatakse tegevuskava. On ka neid õppeasutusi, kes teostavad seda kevaditi, et oleks sisend järgmise õppeaasta tegevuskava koostamiseks. Teavitamine ja kaasamine algab kohe peale liitumist ning kestab aasta läbi, samuti on seire ja hindamine pidev protsess, mis algab peale tegevuskava valmimist (kui paigas on eesmärgid ja oodatavad tulemused). Õppeasutuse keskkonnapõhimõtete välja töötamine võib alata nii vahetult pealt liitumist kui olla ka hilisem tegevus.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.